Повернутися на головну сторінку
Як правильно скласти та надіслати резюме
Як працювати в парах
Робота в парах є різновидом роботи в малих групах. Ця форма роботи сприяє набуттю вмінь і навичок співпраці, активного слухання, висловлювання, переконання, вироблення спільного рішення. Роботу в парі варто організувати так:
- Разом прочитайте надане завдання й інформацію стосовно його виконання.
- Визначте, хто говоритиме першим.
- Викладіть свої думки та погляди на проблему по черзі.
- Дійдіть спільної думки.
- Визначте, хто представлятиме результати роботи класу, підготуйтеся до презентації.
Для ефективного спілкування у парах необхідно зважати на кілька моментів.
Зверніть увагу на:
- мову тіла: сідайте обличчям до того, з ким говорите, нахиляйтеся вперед, установіть контакт очима;
- допомагайте співрозмовнику говорити, використовуючи звуки та жести заохочення: кивок головою, доброзичлива посмішка, слова “так-так”;
- в разі потреби ставте уточнюючі запитання, які допомагають прояснити ситуацію, уточнити дещо з уже відомого. Наприклад: “Ти справді маєш на увазі, що ...?” “Чи правильно я зрозуміла, що....?".
- висловлюйтеся чітко, по суті справи, наведіть приклади, пояснюйте свої думки.
Запам’ятайте, чого не слід роботи під час активного слухання:
- Давати поради.
- Змінювати тему розмови.
- Давати оцінки особі, котра говорить.
- Переривати.
- Розповідати про власний досвід.
Як працювати в малих групах
Робота в малих групах сприятиме набуття навичок спілкування та співпраці. Після того як учитель об’єднав вас у малі групи і ви отримали завдання, ваша група за короткий час (3-5 хв.) має виконати це завдання й представити результати своєї групи.
Швидко розподіліть ролі в групі. Оберіть головуючого, посередника, секретаря, доповідача.
Головуючий (спікер):
- зачитує завдання групи;
- організовує порядок виконання;
- пропонує учасником групи висловитися по черзі;
- заохочує групу до роботи;
- за згодою групи визначає доповідача.
Секретар:
- коротко й розбірливо веде записи результатів своєї групи;
- як член групи він має бути готовим висловити думку групи під час підбиття підсумків або допомогти доповідачеві.
Посередник:
- стежить за часом;
- заохочує групу до роботи
Як організувати роботу
Об’єднайте учнів у групи, визначте, хто з них висловлюватиметься першим і запропонуйте обговорити свої ідеї один з одним. Визначте час для обговорення. По завершенні часу на обговорення кожна група представляє результати роботи, обмінюється своїми ідеями та аргументами з усім класом.
Як створити мультимедійну презентацію
Красива стильна презентація допоможе вам ефективно представити результати власної дослідницько-пошукової роботи або будь-які інші дані у вигідному вигляді. Створити таку мультимедійну презентацію можна за допомогою програми PowerPoint, яка входить до складу пакету програм Microsoft Office.
Вам знадобиться
- Програма Microsoft Office PowerPoint.
Інструкція:
- Встановіть програму Microsoft Office PowerPoint. Зареєструйте її за допомогою ліцензійного ключа, наданого продавцем даного програмного забезпечення.
- Запустіть встановлену програму. Для цього зайдіть в меню програм через кнопку «Пуск» і натисніть на значок PowerPoint. Дочекайтеся, поки програма відкриється.
- У різних версіях програми може відразу відкритися порожня презентація або з’явитися вікно, в якому потрібно буде вибрати вид створюваної презентації. Виберіть пункт «Порожня презентація» та підтвердіть вибір кнопкою OK.
- У лівій колонці програми знаходиться область, в якій представлені всі створювані слайди в рамках даної презентації. Вгорі програми розташовується основне меню. Найбільшу, центральну частину програми займає робоче поле з обраним слайдом.
- Натисніть на кнопку «Створити слайд» в основному меню програми. Вам буде запропоновано декілька видів оформлення сторінки. Виберіть підходящий вид, залежно від цілей створення слайда. До складу слайда можуть входити заголовки та підзаголовки. Введіть у них текст назви і пояснення назви слайда.
- У верхньому меню програми можна вибрати попередньо встановлений дизайн вашої презентації. Для цього натисніть вкладку «Дизайн» і виберіть відповідне графічне оформлення. Треба зауважити, що дизайн застосувати до всіх слайдів. Згодом, ви зможете замінити фон у кожного слайда на бажаний вид, додавши вподобану картинку.
- У презентації можна зробити фон певного кольору. Для цього виберіть пункт «Стилі тла» у вкладці «Дизайн». Фон може бути як однотонний, так і з певною градієнтної заливкою.
- У мультимедійну презентацію можна вставити малюнок, різні геометричні фігури, діаграми, таблиці, звуки і навіть кліпи. Для процедури вставки додаткових елементів існує пункт «Вставка» в основному меню програми. Також вкласти додаткові об’єкти в презентацію можна шляхом перетягування файлу в робочу область програми. Доданий об’єкт буде оточений рамкою з маркерами. Потягнувши за ці маркери, ви зможете поміняти розташування об’єкта і змінити його розмір.
- Додати красиві анімаційні переходи від одного слайда до іншого можна за допомогою пункту меню «Анімація». Переходи можуть бути однаковими для всіх слайдів презентації або для кожної пари різними.
- Зберегти готову презентацію можна в різних форматах. Виберіть пункт меню «Зберегти як» і у вікні прокрутіть список доступних форматів. Якщо ви оберете формат. Ppt або. Pptx, то збережений файл буде доступний для редагування за допомогою PowerPoint. Якщо ви оберете формат «Демонстрація» з розширенням. Ppsx або. Pps, при запуску файл буде відкриватися в окремому вікні без додаткових функцій.